پاک کردن لاک از روی فرش
نوشته شده توسط : نوین

لاک زدن یکی از دلخوشی‌های بانوان است. اما همین دلخوشی گاهی می‌تواند ما را در دردسر بیندازد. لحظه‌ای غفلت باعث شود لاک روی فرش اتاق شما بریزد و شما را از این کار پشیمان کند. بسیاری از بانوان وقت گذراندن در آرایشگاه‌ها را برای زدن لاک روی ناخن‌هایشان ندارند. به همین دلیل خودشان تصمیم می‌گیرند در خانه دست به کار شوند و ناخن‌های خود را زیبا کنند. اما باید روش‌های پاک کردن لاک بر روی فرش و دیگر وسایل را برای روز مبادا بدانند.
گاهی وقتا هم با وجود یک فرزند کوچک که هوس کند روی ناخن‌هایش لاک بزند این اتفاق می‌افتد. شما نمی‌توانید حق شادی را از او بگیرید اما می‌توانید برایش نحوه صحیح استفاده را توضیح دهید و در نهایت اگر باز هم خراب کاری پیش آمد روش‌های پاک کردن لاک از روی فرش را بدانید و دست به کار شوید. حساسیت پاک کردن این لکه به رنگ زمینه فرش و حتی رنگ خود لاک هم بستگی دارد.
برای پاکسازی هر لکه از روی فرش روش‌های گوناگونی وجود دارد. اما اگر فکر می‌کنید از پسش برنمی‌آیید با قالیشویی مورد اعتماد خود تماس حاصل فرمایید.

پاک کردن آدامس از روی فرش

چگونه لاک خشک شده را از روی فرش پاک کنیم؟

برای این موضوع باید بدانید که حلال لاک چیست؟ الکل یکی از حلال‌های لاک است. در روش اول شما می‌توانید با اسپری الکل و آب سرد به پاک کردن لاک از روی فرش بشتابید. به این صورت که در ابتدا لکه را با آب سرد خیس کنید، سپس کمی الکل بر روی آن اسپری کنید. سپس به کمک یک دستمال نرم به آرامی روی آن بکشید. اما دقت کنید که لاک بر روی قسمت‌های دیگر پخش نشود.
روش دیگری برای پاک کردن لاک از روی فرش وجود دارد که مثل روش بالا ساده است. اما باید عجله کنید و به محض ریختن فرش دست بجنبانید. سریعا با کمک یک دستمال، سعی کنید قسمتی از لاک را از روی فرش پاک کنید و قسمتی که با دستمال پاک نمی‌شود را به کمک یک لاک پاک کن ادامه دهید. نحوه برداشتن لاکی که تازه بر روی فرش ریخته به این صورت است که دستمال را به صورت عمودی به آرامی بر روی لکه بگذارید و بردارید. اگر دستمال را بر روی لکه بکشید، لکه را پخش‌تر می‌کنید و سپس پاک کردن آن از شما انرژی بیشتری خواهد گرفت. البته من پیشنهاد دیگری هم دارم. برای برداشتن لکه، از یک چاقو که آسیب به بافت فرش نزند هم می‌توانید استفاده کنید.
اگر لاک پاک کن در دسترس ندارید، از مایع شیشه شوی به دلیل داشتن الکل کمک بگیرید. به عنوان یک راه حل خوب که تکمیل کننده راه‌های بالاست، از یک مسواک برای پاک کردن لکه استفاده کنید.

لکه برداری از خدمات قالیشویی نوین میباشد. قالیشویی نوین با داشتن کارشناسان با تجربه می‌تواند به مشکل شما رسیدگی کند و فرش شما را مانند روز اولی که خریداری کردید، تحویل دهد.

بعد از پاک کردن لاک از روی فرش چه باید کرد؟

زمانی که روشی را برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش انتخاب کردید و به کمک آن از شر این موضوع رها شدید کار شما تمام نشده است. چرا که ممکن است مقداری از لکه در بین تار و پود فرش باقی مانده باشد.
یک ظرف کوچک از آب سرد و مایع شوینده مخصوص فرش آماده کنید. این ترکیب را با هم مخلوط کنید تا کف کند. سپس به کمک یه دستمال چندین بار در محل مورد نظر بکشید تا باقی مانده لاک از روی فرش پاک شود.
پس از این حتما قدر تمیزی فرش خود را بیشتر می‌دانید. وقتی قرار است بر روی ناخن‌های خود بزنید این بار بیشتر مراقب هستید. این کار را دور از فرش و بر روی موزاییک یا سنگ خانه انجام می‌دهید. یا حداقل یک پارچه زیر دست خود پهن و تا زمان خشک شدن آن صبوری می‌کنید.





:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: